יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

יהושע לוינברג הנו אחד מאנשי העסקים והיזמים המוכרים ביותר בישראל. בתחילת דרכו הוא השקיע בהצלחה והקים מגוון רחב של חברות היי-טק בישראל, אשר אשר הפכו לגורם משמעותי בזירה הבין-לאומית. לוינברג נולד ב-18 באוקטובר 1953 בתל אביב, ולמד בבית הספר התיכון "אהל שם" שמתגאה במורשת תלמידיו, שרבים מהם הפכו ליזמים שהצליחו בזכות עצמם.

לאחר התיכון יהושע סיים את לימודיו באוניברסיטת תל אביב עם תעודת בוגר B.Sc. בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. מלבד יזמות, אחד מתחביביו העיקריים הנו גלישת רוח, שבה הוא עוסק באופן קבוע.

הדחף להצליח

יהושע לוינברג הנו אדם מצליח ומבוסס שהצליח בכוחות עצמו. הוא ניהל קריירה מגוונת ומצליחה במיוחד. בשנת 1987 ייסד בשותפות את חברת גילת רשתות לווין בע"מ, שמייצרת ומספקת רשתות תקשורת מבוססות לוויין המשווקות בשש יבשות ברחבי העולם. הוא התחיל את דרכו כסגן הנשיא לשיווק ופיתוח עסקי של החברה וב-1989 עבר לארה"ב, שם הקים את חברת הבת של גילת רשתות לוויין בע"מ. לוינברג שימש כמנכ"ל וכסגן הנשיא של גילת ובשנת 1994 קיבל על עצמו את תפקיד סגן הנשיא לפיתוח עסקי. הוא נותר בתפקיד זה עד שנת 2003. 

כיום לוינברג הנו יועץ בכיר לפיתוח עסקי ואסטרטגיה בגילת רשתות לוויין. במשך תקופה בת 23 שנים הוא מילא תפקידים רבים בחברה, שאותה ייסד בשותפות.

בראיון עם satellitemarket.com יהושע לוינברג שוחח על התפקיד שמשחקת גילת בשוק העולמי. לאחר שייסדה נוכחות בארה"ב, כעת לחברה בסיס חזק בזירות מקומיות רבות, כולל באמריקה הלטינית ובאוסטרליה. גילת עובדת עם מדינות אלו על-ידי זיהוי צורכי התקשורת הלוויינית שלהן ומתן פתרונות רלוונטיים. תחום ההתמקדות החדש ביותר הנו תחום מערכות תקשורת צבאיות, שבו גילת יכולה לנצל את משרדיה ואת צוות העובדים שלה ברחבי העולם כדי להציע תמיכה וייעוץ באופן פעיל.

בשנת 1995 יהושע לוינברג שימש כסגן הנשיא לשיווק בחברת ג'י. אי. ספייסנט (כיום הנה חברת בת של גילת רשתות לווין). לאחר מכן, בשנת 1997, הקים יהושע לוינברג את חברת הטלקומוניקציה הברזילאית גלובל ווילג' טלקום, המציעה שירותים מתקדמים לטלפונים נייחים, פס רחב עבור לקוחות פרטיים ועסקיים כאחד וכן טכנולוגיית העברת קול ברשת IP. מלבד היותו מייסד החברה, לוינברג גם שימש כמנכ"ל הראשון שלה. בשנת 2009 גלובל ווילג' טלקום נרכשה תמורת יותר מ-4 מיליארד דולר. בנוסף לוינברג ייסד בשותפות את חברת סאטלינקס ושימש כיושב ראש מועצת המנהלים הראשון שלה. לאחר שנרכשה על-ידי חברת ג'נרל אלקטריק., סאטלינקס מוכרת כיום כחברת ג'י.אי-סאטקום, המתמחה בתחום התקשורת הלוויינית עם התמקדות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון. 

יוזמות עסקיות נוספות

בשנת 2003 יהושע ואחיו עמירם ייסדו יחדיו את חברת ההשקעות בשם ג'אל וונצ'רס בע"מ. הדבר אפשר לו להשקיע בהצלחה בחברות כגון קסמבה, אגרופיס ביו בע"מ, ננורפ טכנולוגיות וסטייל-ריבר, אם לציין רק אחדות מהן.

למעורבותו של יהושע לוינברג בקסמבה, שירות ייעוץ מקוון, היו שני פנים: הוא היה הן המשקיע המוביל והן חבר במועצת המנהלים. בשנת 2007 חברת לייב-פרסון (נאסד"ק – LPSN) רכשה את קסמבה תמורת 40 מיליון דולר. לוינברג הנו גם מייסד שותף של חברת אגרופיס ביו בע"מ ומשמש כיום כיושב ראש מועצת המנהלים שלה. אגרופיס הנה חברה בבעלות פרטית בישראל אשר מפתחת פרויקטים הקשורים לשוק הביו-דיזל באפריקה. בנוסף, הוא משמש כחבר מועצת המנהלים של חברת ננורפ טכנולוגיות.

קישורים

יהושע לוינברג, גילת רשתות לוויין בע"מ
יהושע לוינברג - דה מארקר
יהושע לוינברג - יזם, איש עסקים, משקיע
יהושע לוינברג בגלובס
הפרופיל של יהושע לוינברג בנטלוג
הפרופיל של יהושע לוינברג בלייב-ג'ורנל
ראיון עם יהושע לוינברג